18.2 Legördülő listából nem kiválasztható IP cím rögzítése

Amennyiben olyan kiegészítő szolgáltatást szeretnénk felvenni, amely esetében paraméterként IP címet is meg kell adni, és a legördülő listában nem találjuk a rögzíteni kívánt IP-címet, a következőt lehet tenni: az IP cím admin menüpontban, a Tartomány mezőbe beírjuk a felvenni kívánt IP címet, majd a Kijelölés gomb megnyomásával ellenőrizhetjük, hogy szerepel-e már a cím valamelyik IP cím csoportban. Abban az esetben, ha nem szerepel még sehol, felvehetjük egy már meglévő csoporthoz az adott tartományt, vagy létrehozhatunk számára egy új csoportot. Következő lépésként meg kell adni a Tartomány mezőbe a felvenni kívánt tartományt, meg kell adni a csoportot, amelyben szeretnénk létrehozni, meg kell adni a típusát, valamint a kategóriát, továbbá azt, hogy publikus-e vagy sem. Végezetül meg kell nyomni a Módosítás gombot. A 0-ra végződő IP-cím általában a Hálózati cím, az 1-re végződő a Gateway, az utolsó (255-ös) pedig a Broadcast. Ezután a Törzsadatok menüponton belül, a Fejállomások almenüpontba kell belépni. Itt ki kell választanunk azt a fejállomást, amely annál az ügyfélnél található, akihez a fix IP-címet szeretnénk felvenni (lásd: előfizetés, vételi hely, fejállomás). Miután ezekkel megvagyunk, ki kell választanunk a megfelelő IP tartományt (azt, amelyet korábban módosítottunk vagy létrehoztunk). Ezután pedig a mentés ikonra kattintunk. Ha mindezzel megvagyunk rögzíthetővé válik az IP cím az adott ügyfél, adott szolgáltatásánál. Továbbá az IP cím admin menüpontban a Kijelölés gomb segítségével, miután kijelöltük a megfelelő IP tartományt, módosíthatunk is annak adatain (pl.: Csoport, Típus, Kategória).