18.18 Banki átutalások adminisztrációja
Főmenü/Csoportos pénzügyi műveletek/Átutalások adminisztrálása. A banki átutalások adminisztrációja fülön a vezérlőpulton található "Banki kivonatok feltöltése" gombra kattintva elkezdjük az adott banki kivonat feltöltését. Megfelelő bankszámlaszám és tételfájl kiválasztása után feltöltjük a fájlt. Ezután beazonosítjuk a befizetéseket. A “Lehetséges nyilvántartási számok" lista az adott kivonat rekordhoz talált lehetséges ügyfél/ügyfelek nyilvántartási számát/számait, illetve a nyilvántartási számhoz tartozó befizetés összegeket tartalmazza. Egy befizetéshez több ügyfél is tartozhat ebben az esetben a listában lévő nyilvántartási számokhoz a megfelelő részösszegekkel kell az összeg mezőket kitölteni. Egy ügyfélnél ez az összeg mező automatikusan kitöltődik a tételhez tartozó befizetés összegével. Beazonosításhoz a Maverix figyelembe veszi többek között a közleményt, ezért ajánlatos, hogy itt szerepeltessék az egyenlíteni kívánt számlaszámot vagy a 12 jegyű ügyfélkódot, ezek szolgálják ugyanis a legpontosabb beazonosítást (a bankszámlaszám esetében lehet, hogy a Maverix nem azt az ügyfelet találja meg elsőként, amelyhez szeretnénk az összeget rögzíteni, illetve bankszámlaszám alapú azonosításnál csak 90 napos intervallumban probál ügyfelet azonosítani a Maverix).A kivonaton szereplő tételek beazonosítása utána a beazonosított tételek automatikus rögzítése következik, az “Automatikus rögzítés" gombra kattintva.
A második, a “Banki kivonatok adminisztrációja" fülön, amennyiben be van pipálva a “Kivonathoz tartozó rögzített befizetések jóváírása" checkbox, és ha eltávolítunk egy kivonatot, akkor a kivonathoz tartozó összes, rögzített befizetést jóváírja a rendszer, így nem kell egyenként/ügyfelenként leválasztani, és törlődik a kivonat.
Lehetőség van megadni kivétel bankszámlaszámokat törzstáblában. Ezeknél nem történik meg a bankszámlaszám alapú azonosítás.
További információ itt érhető el: