Itt található az összes, ügyfélnek kiállított számla listája. A számlák rendezettsége három féle lehet, rendezetlen, részben rendezett, teljesen rendezett, ezeket különböző színnel jelöli a rendszer, rendre, Piros, Zöld gömb illetve Sárgás-Zöldes félgömbbel. A számlák jóváírási állapotai a következők lehetnek:
- Jó számla
- Helyes számla, amelyhez semmilyen más számla nem kapcsolódik.
- Jóváírt számla
- Egy számla, amelyhez tartozik jóváíró számla. A listában szürke háttérszínnel jelenik meg.
- Mínuszos számla
- Egy számla, amely mínuszol egy jó számlát, amely ez után jóváírt számlává válik, ennek megfelelően ugyanazokat a tételeket tartalmazza, csak negatív előjellel. A listában szürke háttérszínnel jelenik meg.
Az egyes számlákon a következő műveletek végezhetők el, illetve a következő információk kérhetők le:
- Fizetett számlák
- A lista szűrése. A “Csak" gombbal csak a fizetett számlákat látjuk.
- Jóváíró számlák
- A lista szűrése. A “Csak" gomb itt is ugyanúgy működik.
- Számlázási időszak szerinti lista
- Egy új oszlopot jelenít meg a listában, amely tartalmazza a számlázási időszak kezdetének a hónapját.
- Számlaösszesítő nyomtatása (számlakimutatás)
- Egy jól áttekinthető táblázat nyomtatása, amely tartalmazza az összes számlát és azok fizetettségi státuszait a hozzárendelt összegekkel. A számla kimutatás lényegében két fő oszlopra van bontva: “Számla" és “Kiegyenlítésre szánt tétel", a számlák (a hozzájuk tartozó adatokkal: kelt, számlaszám, bruttó összeg, hozzárendelt összeg) a “Számla" oszlopban, míg a befizetések és jóváíró számlák (a hozzájuk tartozó adatokkal: kelt, teljes azonosító, típus, teljes összeg) a “Kiegyenlítésre szánt tétel" oszlopban szerepelnek. A jóváíró számlák azért szerepelnek az utóbbi oszlopban, mert ezek tulajdonképpen befizetésnek minősülnek.
- Manuális elutasítás
- Csoportos beszedési megbízású számlák manuális elutasítása abban az esetben lehetséges, ha még nem került “Bank felé elküldve" státuszba. A manuálisan elutasított számlák inkasszálása nem történik meg. Használata abban az esetben indokolt, amennyiben az ügyfél rendkívüli módon, más fizetési móddal egyenlítette ki a számláját.
- Számla megnyitása
- A teljes számla megnyitása, amely tartalmazza a számla fejlécét, a kézbesítési címet, a vevő adatait, a tétellistát, a közleményt, és a nyomtatásra nem kerülő megjegyzést is. Itt van lehetőség nyomtatásra, valamint jóváírásra.
- Befizetés a számlához
- Nyitóegyenleg
- Az ügyfél nyitóegyenlege.
- Záróegyenleg
- Az ügyfél záróegyenlege. Az egyenleget a számlák (negatív előjellel) és a befizetések (pozitív előjellel) összegei adják, az egyenleget az összerendelések nem befolyásolják.
- Záróegyenleg (lejárt)
- Az ügyfél záróegyenlege, amelybe nem kerülnek beszámolásra azok a számlák, amelyeknek a fizetési határideje még nem járt le. Bővebben, a szituáció a következő: van egy ügyfél, akinek csupán egy számlája van. Tegyük fel, hogy ezen a számlán egy 1270 Ft-os tétel szerepel. Ez az 1270 Ft-os számla még nem került rendezésre, valamint a határideje sem járt le. Ebben az esetben az ügyfél Záróegyenlege -1270 Ft (mínusz, mert Maverixben a tartozások így vannak jelölve). Záróegyenlege (lejárt) pedig 0 Ft, azért mert jelen állás szerint nem rendelkezik lejárt számlával. Nem sokkal később az ügyfél befizet 1270 Ft-ot, így lesz egy a számlával megegyező értékű befizetésünk. Ekkor az ügyfél Záróegyenlege 0 Ft-ra változik (nincs tartozása), míg a Záróegyenleg (lejárt) 1270 Ft-ra változik, hiszen ekkor már befizetése van, a számla viszont még nem járt le. A számla fizetési határidejének lejárta után a Záróegyenleg (lejárt) értéknek is 0 Ft-ra kell módosulnia.
Nézzünk meg egy másik esetet: adott egy ügyfél, aki rendelkezik egy 1270 Ft-os lejárt számlával. Ekkor Záróegyenlege: -1270 Ft, valamint Záróegyenlege (lejárt) is -1270 Ft. Hiszen tartozása van, amely lejárt. Az ügyfél számlatörténete azonban egy 1270 Ft-os befizetéssel gyarapszik. Ebben az esetben a Záróegyenlege, valamint Záróegyenlege (lejárt) is 0 Ft-ra módosul.
- Információk a fent kiválasztott számláról
- Itt találhatjuk a számla fontosabb információit. Azt, hogy mennyi a fizetendő, melyik befizetésből mekkora összeg lett hozzárendelve, ha csoportos beszedési megbízású a számla, akkor milyen státuszban van.
- Számlaértesítők
-
- Online adatszolgáltatás ellenőrzése
- Lekérdezhető a NAV rendszerén keresztül, hogy a számla milyen státuszban van a NAV rendszerében.
- Amennyiben a kiválasztott számla E-számla, lehetőség van annak újraküldésére. Az újraküldés egy E-mail küldést jelent. Választhatunk, hogy arra az E-mail címre küldjük a levelet, amely az ügyfél Személyi adatlapján Számlázási E-mail címként lett megadva, vagy a saját ügyintézői E-mail címünkre. A rendszer jelzi, hogy az újraküldés kezdeményezve lett, de a kézbesítés tényéről, sikerességéről nincs mód visszaigazolást kérni.
- SMS vagy E-mail értesítő küldése.
- Hívásrészletező E-mail küldése.
Subsections