5.6.1 Tartozó ügyfelek

A fizetési emlékeztető rendszer egy összetett folyamat. Alapvető elv, hogy az ügyfelek egy fokozott, egyre komolyabb és szigorúbb értesítési folyamaton haladnak előre a fizetési hajlandóság fokozásának érdekében. Az idő során változhat az igény, a fizetési felszólításoknak a rendje, ezért a Maverixben több beállítási paraméter, manuális beavatkozási lehetőség is rendelkezésre áll, hogy minél több igényt minél rugalmasabban ki tudjon szolgálni. Az értesítők lépései a következők:
Fizetési emlékeztető
Egy emlékeztető, zölddel jelölt, amelyet akár SMS-ben vagy E-mailben megkaphat az ügyfél, amennyiben a rendszerben van rögzített mobilszáma SMS küldés felhasználhatósággal, vagy E-mail címe Elektronikus számla küldés felhasználhatósággal. Fizetési emlékeztetőt kap az az ügyfél, aki rendelkezik olyan számlával, amelynek a fizetési határideje lejárt legalább a “Fizetési emlékeztető napok" megadott nappal, de még nem érte el a “Fizetési felszólító napok" megadott határidőt, valamint a tartozása meghaladja a minimális összeglimitet, illetve a fizetetlen számlái közül egyikre se kapott még fizetési emlékeztetőt. Amennyiben egy ügyfélnek készülne fizetési felszólító is, abban az esetben a fizetési emlékeztető nem készül el a számlák automatikusan a fizetési felszólítóra kerülnek. A fizetési emlékeztető SMS az SMS központból jön, típusa: fizetési emlékeztető. Az e-mail pedig a Rendszeradminisztráció/Cégek/Fizetési emlékeztetők - E-mail/SMS E-mail sablon mezőből.
Fizetési felszólító
Egy felszólító levél, narancssárgával jelölt, amelynek kezelési költsége is van. Fizetési felszólítót kap az az ügyfél, aki rendelkezik legalább egy olyan számlával, amelynek a fizetési határideje letelt legalább a “Fizetési felszólító napok"-ban megadott értékkel, és elérte a tartozása a megadott összeglimitet.
Felmondó levél
Felmondó levél, pirossal jelölt, amelynek kezelési költsége is van. Felmondó levelet kap az az ügyfél aki rendelkezik legalább egy olyan fizetetlen számlával, amelyre kapott már fizetési felszólítót, amely a “Fizetési felmondó napok"-ban megadott értékkel lejárt (fontos, hogy ez nem a számla fizetési határidejének lejártától, hanem a fizetési felszólító keltjétől számlálódik), és a tartozása meghaladta “Felm. összeg" beállítást. Amennyiben a felmondási összeglimitet nem érte el, abban az esetben újra Fizetési felszólítót kap az ügyfél.
A rendszerben állítható, hogy az ügyfelek az egyes állapothoz hány napi elmaradással kell, hogy rendelkezzenek, valamint a számlák összegére is lehet korlátot meghatározni. A fizetési felszólító és felmondó levélhez szükséges beállítani kezelési költséget. Ehhez elsőként szükséges felvenni egy szolgáltatást (Rendszeradminisztráció/Szolgáltatások/Árazás) ennek neve lehet "Fizetési felszólító kezelési költsége". Miután létrehoztuk a szolgáltatást, a Paraméterek menüpont alatt be kell állítanunk egy paramétert. A paraméter neve special_service, értéke pedig Fizetési felszólító kezelési költsége kell, hogy legyen. Továbbá szükséges még az Árazóban beállítanunk egy díjsávot is.

Paraméterek

Összeglimit
A megadott összeg alatti tartozások kizárása. Erre azért lehet szükség, mert egy adott összeg alatt nem éri meg a behajtási folyamatot elkezdeni.
Felm. limit
A megadott összeg feletti tartozás esetén kaphat az ügyfél csak felmondó levelet, egyébként a felmondó levél helyett fizetési felszólítást kap!
Fizetési emlékeztető napok
A fizetési határidő lejárta után ennyi nappal készül fizetési emlékeztető.
Fizetési felszólító napok
A fizetési határidő lejárta után ennyi nappal készül fizetési felszólító.
Fizetési felmondó napok
A fizetési felszólító keltje után ennyi nappal készül felmondó levél.
Listázás
A megadott feltételeknek megfelelően kilistázza az érintett számlákat. A művelet során minden olyan számla listázásra kerül, amely nincs teljesen kiegyenlítve, tehát a részben kiegyenlített számlák is.

Listaműveletek

Törlés
A listában kiválasztott sorok törlése.
Lista visszaállítása
Az eredeti lista visszaállítása. Akkor lehet szükség rá, ha véletlen olyan sort is töröltünk a listából, amelyeket nem kellett volna.
Ügyfelek száma
A listában található ügyfelek száma. Ez lehet kevesebb, mint a számlák száma, hiszen egy ügyfélnek több ki nem egyenlített számlája is lehet.
Számlák száma
A listában található számlák száma, amely maga a lista számossága.
Teljes összeg
A listában található tartozások összege.

Számlázandó. A számlázandósági pipák alapértelmezett értékei beállíthatók a Rendszeradminisztráció / Cégek ablak Fizetési emlékeztetők szekciójában.

Emlékeztető
A generálás során az emlékeztetők számlázandó statuszban jöjjenek létre.
Felszólító
A generálás során a felszólítók számlázandó statuszban jöjjenek létre.
Felmondó
A generálás során a felmondók számlázandó statuszban jöjjenek létre.
Generálás
Fizetési értesítők generálása a lista alapján.